Bent u ook tot over uw oren verliefd?

U bent zeker niet de enige ondernemer, die hoteldebotel is van zijn dienst of product.
U leeft voor uw bedrijf. Misschien zelfs ten koste van uw persoonlijke relaties?

Maar is de liefde altijd wederzijds?

Als consultant herken ik bij veel opdrachtgevers alle symptomen die horen bij blinde verliefdheid. Een verliefdheid, die een drempel kan vormen om tot een succesvolle zakelijke relatie te komen.
Een belangrijke symptoom van blinde verliefdheid, is dat er niets fout kan zijn aan jouw liefde, jouw dienst of product. Er is onbegrip, misschien zelfs irritatie als iemand anders dan jij denkt.
Waarschijnlijk herkent u zich hier niet in. Misschien verrijken onderstaande vragen dit inzicht:

  • Waarom noemt u het schrijven van een order een afsluiting? Is het niet juist een opening?
  • Waarom sluit u gesloten af als u juist op zoek gaat naar een opening. Waarom stelt u niet juist open vragen als u komt tot een overeenkomst?
  • Wat u zeker niet gemeen heeft met uw prospect is wat u aanbiedt.
    Anders was hij vast al klant bij u of uw concurrent. Waarom praat u dan niet eerst met uw prospect over wat u wel gemeen heeft met elkaar?
  • Verkopen is helpen te beslissen. Waarom denkt u uw prospect te overtuigen als u nog niets van hem weet
  • Waarom denkt u dat uw klant wil horen waarom u zo bijzonder bent?
  • Als u waarde kunt toevoegen, mag uw klant dat dan zelf bepalen of bepaalt u dat?

En tot slot:

  • Waarom zoekt u naar de pijn bij uw klant en niet juist naar wat hem bijzonder maakt?

Om deze valkuilen te dempen heeft SSMG een 10 stappen-plan ontwikkeld, dat leidt naar een succesvolle start van een zakelijke relatie.

Over ons

SSMG behandelt  aanvragen vanuit diverse invalshoeken en met de ervaring uit de praktijk.   Het is onze overtuiging dat een eenkennige analyse en consult onvoldoende aanhechting vinden binnen een organisatie.

Op termijn kan het daardoor een beoogd effect verliezen. Alleen wanneer alle onderliggende lagen belicht worden komt u tot een juist consult. Kiest u voor SSMG dan kiest u voor een team van specialisten.

I don’t seek, I find, Pablo Picasso

Volgens onze interpretatie zit in ieder mens de ingrediënten om tot persoonlijk succes te komen. In elke organisatie de kracht om te onderscheiden. De verandering zit in jezelf. Zoals het beeld verstopt zit in het blok graniet en de beeldhouwer het “slechts” blootlegt. Uitgaan van de kwaliteiten die je bezit is een stap. Weten wat je kwaliteiten zijn is een uitdaging.
Je omgeving kunnen beoordelen op de waarde die het voor je heeft is een overwinning.

 Wij onderscheiden ons door onze visie.

Bent u ook tot over uw oren verliefd?
5 (100%) 6 votes

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published.